top of page

נושקה תעשי לי לוגו - לוגו זה לא מיתוג

עודכן: 17 ביוני 2023

שאלת השאלות מה ההבדל בין תדמית למיתוג?

לוגו לא הופך אותי למותג?

אבלת עשיתי לוגו חדש למה לקוחות לא באים?



עיצוב ומיתוג תיקים וטקסטיל

בעלי עסקים בתחילת דרכם בעיקר כאלו שהם ״מופע של איש.ה אחד.ת״, נוטים לחשוב שברגע שיש להם לוגו-יש להם מיתוג.

אם הם טיפלו בצד החזותי של העסק זה שווה ערך לשיווק ומכירה.

אסטרטגית מותג היא הרבה יותר מ״רק״ לוגו וגם ברמה הבסיסית של העבודה ניתן וכדאי לעשות תהליך שידייק אתכם, יכוון אותכם לקהל היעד הנכון והמדוייק לכם ויביא אליכם את הלקוחות שאליהם אתם מכוונים.


כרטיסי ביקור

אז איך מתחילים?

כדי למקם את עצמכם בשוק הרלוונטי, למוצר ולשירות אותו אתם מוכרים, תכירו את שלושת הצירים המרכזיים

הפועלים בשוק: אני, הלקוח והמתחרים (צאו מהאל״ם).


אדם בתוך עצמו הוא גר,


מתחילים משיקוף מצב קיים - מה הפתרון/המוצר שלי? איך הוא מתומחר? מה חשוב לי בעסק שלי? למה פתחתי את העסק? מה הערכים שהוא מייצג? מה יחודי בי ומבדל אותי מהמתחרים? האם יש מוצרים נוספים/שירותים אותם אני יכול למקסם? מה ההוצאות/הכנסות שלי? האם יש לי נכסים (אתר, פייסבוק, אינסטגרם), איך אני מוכר? איך מגיעים אלי לקוחות?...


בתהליך הלמידה העצמית לא להכניס שיפוטיות, לפתוח את כל המגירות ולפזר על הרצפה, לראות מה יש וגם מה אין.


ככל שנפתח את הראש יותר בהתחלה נוכל להיות יותר מדוייקים בסוף.



לקוחות -

תעצמו את העיניים ותדמיינו מי הלקוח הטיפוסי שלכם, מה מאפיין אותו? מה הוא רוצה? מה הכאבים שלו?


תחרות -

כל אחד מאיתנו חי בתוך שוק רלוונטי ולכל אחד יש מתחרים, תלמדו את התחרות, תכירו היטב את הפתרונות של אחרים, את התמחור שלהם, את החוזקות והחולשות, מי קהל היעד שלהם - הפערים שתגלו יוכלו לשמש אתכם בלדייק את עצמכם.

טו מאץ אינפורמיישן?

אז מה עושים עם כל המידע הזה?


אחרי שפתחנו את כל המגירות אפשר להתחיל לעשות סדר, לראות מה רלוונטי ומה פחות, מה מכניס כסף ועל מה מפסידים, איפה יש פערים בעסק שלי או של המתחרים ששם אני יכולה להרוויח יותר. איפה אני רואה את העסק שלי מבחינת תמחור, האם יש קהלי יעד שאני מפספס... מתוך השאלות באות התשובות ומגובשת תוכנית.


זה השלב הנכון לפנות למעצב.



מעסק למותג

השלב הראשון הוא הכרחי לכל תהליך מיתוג.

פרשתי בפניכם את העקרונות הבסיסים לעבודה שאפשר בהחלט לעשות לבד.

בתהליך ליווי, איש המקצוע ישאל את השאלות הקשות - ובדיאלוג ההתקדמות היא מהירה יותר ועמוקה יותר.


בעסקים מתחילים אפשר להסתפק בשלב הזה בתדמית - שנותנת פיתרון חזותי לערכים ולמסרים המייצגים את העסק שלנו. השפה הגרפית והלוגו הופכים לשפה שהלקוחות שלנו לומדים להכיר ולזכור, הם לומדים דרכה לזהות אותנו ולהבין ללא מילים.

החוקיות שאנחנו מייצרים לעצמנו בצבע, צורה ותוכן עוזרת לנו לבסס מותג, להמשיך ולפרסם באופן שמושך את הלקוחות, שאנחנו רוצים שיגיעו. בטווח המחיר שנרצה לגבות.


מיתוג עסקי

מיתוג לעומת תדמית - הוא תהליך אסטרטגי עמוק וארוך יותר שבסופו יש לכם תוכנית עיסקית אסטרטגית שהתדמית היא חלק ממנה.

במהלכו תבחנו לעומק את כל החלופות האסטרטגיות ותקבלו תוכנית פעולה עם מטרות ויעדים שיאפשרו לכם להמשיך ולפתח את העסק, לדעת לזהות הזדמנויות ולמצות אותם, לחזק את ערך המותג אצל הלקוחות שלכם.


לוגו שעומד מאחוריו תהליך מחשבתי אסטרטגי הוא מדוייק, הוא פותח דלת ללקוחות הרלוונטים ומסנן רעשי רקע,

הוא משקף אותנו ואת העסק שלנו, מעביר בתמצות ללא מילים את הערכים שנוצקו בו. לוגו שסביבו פותחה שפה גרפית מאפשר להתקדם עצמאית ולתקשר עם הלקוחות בשפה היחודית שלכם.


אני מאמינה בתהליכים ובשאלת שאלות כבסיס לעיצוב טוב. שואלים אותי רבות ״אבל הלקוח הוא יבין את זה?״ אז כן בהחלט.שפת העיצוב היא שפה חזותית, המשמשת להעברת מסר, שהמסר מדוייק וברור לבעל העסק המעצבת תוכל להעביר אותו ללקוחות הקצה והם יבינו.


איך עושים את זה? זה כל הקסם.

22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Commentaires

Noté 0 étoile sur 5.
Pas encore de note

Ajouter une note
bottom of page