top of page

אין יותר קבוע מזמני

  • תמונת הסופר/ת: הדס קלנר גולני - נושקה
    הדס קלנר גולני - נושקה
  • לפני 6 ימים
  • זמן קריאה 4 דקות

חג הסוכות מלמד אותנו שגם במבנה ארעי אפשר ליצור חוויה התלויה בעיצוב.

איך מגייסים חלל ארעי לחיזוק זהות המותג.


בחג הסוכות אנחנו יוצאים מהקבע ועוברים לארעי.

הסוכה, מבנה זמני, פתוח ופשוט, מסמלת בתרבות היהודית את היכולת למצוא יציבות דווקא

באי-ודאות, לגלות משמעות דווקא במה שחולף, ולחוות בעוצמה דווקא את מה שלא נשאר.

לפעמים, דווקא הזמני נחרט בזיכרון יותר מכל מה שקבוע. החוויה, השייכות והתחושות יוצרות משהו

חד פעמי שלא תלוי בקירו ובמבנה


לנדא רצפת היצור - הכנה לביקור לקוחות
לנדא רצפת היצור - הכנה לביקור לקוחות.

עיצוב ארעי במרחב ציבורי?

עיצוב ארעי הוא כל שינוי חזותי זמני בחלל, כזה שזמנו קצוב מראש ונועד לשרת מטרה מאוד מדויקת: רגשית או עסקית.

הוא לא מחייב שבירת קירות והזזת אינסטלציה, אבל כן נדרש בו שינוי מהותי במרחב.


לנדא רצפת היצור - הכנה לביקור לקוחות
לנדא עיצוב רצפת ייצור כהכנה לביקור לקוחות

איפה נפגוש סוכות במדבר?

כנסים ואירועים פנימיים | שילוט, תפאורה, מיתוג פינות ישיבה, פריטים ממותגים , כל אלה תומכים במסרים ויוצרים אווירה מדויקת.

המטרה: לעורר רגש, לחזק את תחושת השייכות, ולהטמיע את ערכי הארגון דרך חוויה.


תערוכות וביתנים | גם בתוך ים של מציגים אפשר לבלוט, אם יודעים איך להשתמש נכון במרחב.

צבע, טקסט, גובה, מבנה, תנועה... כל החלטה עיצובית מספרת סיפור.

המטרה: למשוך קהל רלוונטי, לספר את סיפור המותג, ולהניע לקוחות לפעולה.


שדרוגים נקודתיים לקראת ביקורי לקוחות | שינויים זמניים נקודתיים בתוך המרחב הקבוע:

מפעל, מסדרון, משרדים, חדרי ישיבות, מדרגות או מעברים. עיצוב זמני מדויק יוצר רושם חיובי, משדר מקצועיות, ומראה על אכפתיות - גם כלפי המרחב וגם כלפי מי שמבקר בו.

המטרה: לחזק את זהות המותג ולייצר חוויה חיובית אצל לקוחות, ספקים או שותפים שמגיעים לביקור.



ארבעת המינים דוגמאות מהפורטפוליו

כנס לקוחות ישראל HP Indigo (הראשון)

אירוע לקוחות שנתי שנועד לחזק את הקשר עם לקוחות קיימים ולחשוף בפניהם חדשנות, רעיונות וטכנולוגיות. לכנס נבנה קונספט מלא ושפה גרפית מותאמת, שעטפה את החלל כולו, מחזון ומסרים, דרך הנראות, ועד הפרטים הקטנים ביותר.


האירוע התקיים בחלל תעשייתי מופשט, כמעט ריק, וחייב חשיבה עיצובית מקצה לקצה:

·       שילוט בכל אזורי הכנס

·       מיתוג מלא לפינות ישיבה, דגלים, שילוט הכוונה, עמדות קפה ומינגלינג

·       תגי שם עם עיצוב אישי

·       מרצ’נדייז ממותגים

·       מתנות אישיות

·       עמדות צילום

·       פלייסמנטים ותחתיות לכוסות

·       השיא היה עיתון פרסונלי שהודפס בזמן האירוע, לכל אחד מהלקוחות


כל האלמנטים הודפסו במכונות ובטכנולוגיה של החברה והמטרה הכפולה של פינוק הלקוחות אל מול הדגמה של היכולות ורעיונות לביצוע הושגה במלואה.


זו לא הייתה רק תצוגה אלא חווית מותג הוליסטית. מהכניסה לחלל ועד היציאה לאוטו בדרך הביתה כל פרט שידר את המסר, כל אלמנט חיזק את החיבור בין החברה-ללקוחות-לטכנולוגיה.



עיצוב אולמות הייצור לקוחות של HP Indigo

לקראת ביקור לקוחות שאורגן על ידי HP Indigo, נבחרו שני לקוחות ישראלים המחזיקים במכונות דפוס דיגיטליות של אינדיגו, כאתרים להשראה וסיור. האתרים שנבחרו היות אולמות ומפעלי יצור מרחב תעשייתי, פונקציונלי, שבדרך כלל לא נועד להצגה.

לאירוע נבנה עיצוב מותאם מול כל לקוח נבנה מיתוג נקודתי, ושפה גרפית שנועשה ליפות ולקשט את החלל ולהביא אותו לסטנדרט במקובל במפעלי חברת האם. בכל אתר טופלה הכניסה והאזורים בסמוך למכונת הדפוס. העיצוב יצק אסתטיקה וצבע במרחב התעשייתי ויצר את החיבור המידי בין החברה ללקוח.

הזמני הפך לקבוע העיצוב שנתפר עבור כל לקוח נשאר גם אחרי הביקור. הוסיף צבע, סדר, ותחושת גאווה לעובדים, למנהלים ולמבקרים הבאים.

המרחב לא שינה תפקוד, אבל שינה את התחושה שהוא מעביר.

זה כוחו של עיצוב מותאם גם כשמדובר באולם ייצור.



סיור לקוחות בלנדא דיגיטל פרינטינג - Pre Drupa

דרופה היא תערוכות הדפוס הגדולה והחשובה בעולם והיא נערכת כל ארבע שנים בגרמניה.

לתערוכה מסוג זה כל חברה מגיעה עם חידושים פנומנלים, פריצות דרך טכנולוגיות ופתרונות יצירתים ללקוחות.

לפני התערוכה חברות גדולות מסוג לנדא, ערכו כנסים ללקוחות פוטנציאלים בו הם נחשפו לטכנולוגיה ולחידושים, ערכו סיור באתרי החברה ואולמות היצור ונהנו מזמן איכות ופינוקים מתוכננים היטב.

סיור מסוג זה הוא בעל חשיבות עליונה לקידום מכירות בתערוכה וחיזוק הקשר עם הלקוח.


בתקופה ההיא החברה ישבה באתר זמני שהתפרש על מספר בנינים וקומות. הזרימה ביניהם היתה מקוטעת ולא אורגנית.


לקראת הביקור בחרה החברה להסתכל על המרחב בעינים של הלקוח. לעיצוב נבחרו האזורים שנחשבים לשקופים: מעברים, חדרי מדרגות, לובאים עלומים ואולמות יצור.

הקונספט שנשען על חזון וערכי החברה שיקף את עולם הדפוס בצבע, צורה קומפוזיציה וגם בריבוי שפות להתאים למגוון הלקוחות והמדינות מהן באו.


השינוי שנעשה נתן מענה לחללים בלבד והוא דוגמא מייצגת לתפיסת SpaceID

שינוי משמעותי בחלל המשקף את זהות החברה והחזון כדי להעביר מסר של איכות, ירידה לפרטים ומקצוענות.


למרות שהיה מדובר בעיצוב ארעי לביקור חד פעמי, ההתייחסות הרצינית, החשיבה המקדימה והתכנון לפרטים - גרם לכך שרבים מהאלמנטים נשארו והפכו לחלק מהחלל גם אחרי.


כחלק מהביקור עוצב גם מרחב יצור והדפסה אצל אחד מהלקוחות של לנדא שישמש כבטא והלקוחות ערכו בו סיור. עבורם נבנה קונספט יחודי ומותאם לסגנון שהתאים ללקוח.



סרטון סיכום הביקור בלנדא ובדפוס בצלאל

שמיכת טלאים

גם מרחב, שהשימוש בו מוגדר מראש לזמן קצוב, יכול לספר סיפור ולחזק את המותג.

זה לא ענין של תקציב מפואר אלא בעיקר תכנון וחשיבה מקדימה שתפיק ממנו את המירב.

לעיתים קרובות שהתכנון הוא מדוייק - הזמני יהפוך לקבוע.


אבללללל וזה אבל גדול כדי שהמרחב לא יהפוך לשמיכת טלאים והסיפור שהוא יספר הוא של טלאים זמניים שהתווספו אחד על גבי השני עיצוב ארעי הוא לא דרך פעולה. הוא מתאים רק כאשר זה תפקידו, שיש לכם כוונה לעצב את המרחב, גם אם תעשו זאת בתשלומים תמיד שתהיה תוכנית אב, קונספט ושפה חזותית שיובילו אתכם כדי שהתוצאה שתתקבל בסוף תהיה אחידה ומדוייקת.



 
 
 

תגובות

דירוג של 0 מתוך 5 כוכבים
אין עדיין דירוגים

הוספת דירוג
bottom of page