top of page

סיפורי סבתא | הכתובת על הקיר

  • תמונת הסופר/ת: הדס קלנר גולני - נושקה
    הדס קלנר גולני - נושקה
  • 29 ביולי
  • זמן קריאה 2 דקות

כולם מדברים היום על סטוריטלינג האופן בו המותג מספר את הסיפור שלו מעביר את המסר.

בעיצוב חללים ציבורים הקירות אמורים לעשות את זה עבורכם.

אז איך נדע שהחלל אכן משקף את הסיפור שלנו?

לנדא עיצוב חלל - רצפת ייצור
רצפת יצור - לנדא דיגיטל פרינטינג
טמפונים בשירותים

שהתחלתי לעצב מרחבים ציבורים, בני לנדא (לנדא לאבס) היה הלקוח הראשון שלי.

כמו שקורה בדרך כלל הם תכננו לעבור למשרדים זמניים ולא רצו להשקיע.

חיפשו פתרון זול, מהיר ויעיל כדי לשנות את החלל ולאפשר לעובדים פרטיות בתוך המרחבים הפתוחים.

בחרנו בעיצוב בסגנון יפני מינימליסטי עם נופים סכמטים ובעלי חיים – אחד לכל מסדרון.

את חדרי הישיבות מיתגנו על פי בירות בעולם שכל מדינה (חדר ישיבות) קיבל איור בסגנון.

 

לא היה לי הרבה ניסיון בעיצוב חלל ועדין לא הכרתי את כל הדקויות.

עבדתי מהבטן ויישמתי את ארגז הכלים שלי כמעצבת גרפית.


האסימון נפל לי בסיור האחרון שעשינו בו בני היה נוכח.

עברנו בכל הקומה צוות גדול מלנדא שהיה אחראי על המעבר למשרדים החדשים והלוגיסטיקה הכרוכה בכך. בני עבר משרד משרד, כולל חדרי ישיבות, קפיטריה, לובי, ומעבדות בסוף הסיור התכנסנו באחד מחדרי הישיבות המעוצבים, ובני אמר

״זה נראה טוב, אבל עד שלא תהיה אומנות על הקירות וטמפונים בשירותים אני לא מעביר לכאן את העובדים״

זהות, סיפור, וחוויה

זה היה רגע שהבנתי בו הרבה.

לא רק על הירידה לפרטים, אלא על המקום שבו הסיפור של מותג קם לחיים במרחב.

על זהות, על ערכים, על תרבות והיכולת של מרחב לספר את כל זה בלי מילה אחת כתובה.


החברה מספרת סיפור של מצוינות, אנושיות, יצירתיות, תשומת לב.

והסיפור הזה לא נגמר במיתוג או בברושור הוא ממשיך בקירות, בחדר האוכל, בשירותים.

בפרויקטים הבאים עם לנדא כבר היה לי ברור: העיצוב שלי לא בא רק לייפות.

הוא בא לתרגם DNA של מותג למרחב, לספר סיפור שמשתמשי המרחב קולטים דרך חוויה.


אז איך עושים את זה?

בדיוק כמו שבונים מותג, כך גם בונים מרחב שמספר את הסיפור:

  1. זהות | מה הסיפור של הארגון? מה הערכים, הייחוד, התרבות?

  2. קונספט | רעיון עיצובי ברור שמעביר את הסיפור דרך צורה, צבע, חומר וארגון החלל.

  3. שפה גרפית | מערכת חוקים עיצובית עקבית, שמאפשרת גמישות ויישום לאורך זמן.

  4. חווית משתמש | מה שעובר דרך החושים יש לו השפעה גדולה יותר על הזיכרון והזיהוי, חלל נעים ומזמין יקבע את החוויה החיובית גם ביחס למותג.

  5. #מרחב_נושם – חלל שיודע להשתנות, לצמוח, להתחדש יחד עם הארגון.


כח הצבע

לאורך השנים עיצבתי בלנדא מרחבים מגוונים, בהתחלה המשכנו עם הקונספט הראשוני ולאחר מכן התאמנו אותו להתפתחות של החברה.

חדרי ישיבות, חדרי אוכל, מעבדות, מסדרונות, שירותים.בכל פרויקט היה ברור: מצוינות ארגונית מתחילה בפרטים הכי קטנים.

חברה שמובילה חדשנות טכנולוגית בעולם צבעוני, לא יכולה להרשות לעצמה משרדים אפורים.

ולא רק בגלל המבקרים - בגלל העובדים

כי כשיש צבע על הקירות — ויש טמפונים בשירותים — יש גם סיפור. ויש גם כוונה.


איך זה עובד בפועל
  • מצוינות: כל פינה במרחב הציבורי מקבלת תשומת לב. אין אזורים מוזנחים.

  • חדשנות: שפה עיצובית צבעונית, מתקדמת, שמחוברת לעולמות ההדפסה הדיגיטלית.

  • DNA טכנולוגי: החלקיקים הננומטריים שבדפוס באים לידי ביטוי גם בעיצוב — בחומר, בצבע, בקונספט.

  • הון אנושי: גם חללים שלא רואים מבחוץ, כמו חדר הנקה או מעבדה, מקבלים יחס.

  • חוויית משתמש: השילוב בין אסתטיקה לפונקציונליות יוצר תחושה של "מישהו חשב פה על הכול".


טוב חלל טוב משם טוב

חלל מעוצב לא רק נראה טוב הוא עובד בשבילכם.


כל מרחב, בכל רמת עיצוב, מספר סיפור.

תדאגו שהוא יהיה הסיפור שאתם רוצים שכולם ישמעו.


 
 
 

תגובות

דירוג של 0 מתוך 5 כוכבים
אין עדיין דירוגים

הוספת דירוג
bottom of page