top of page
  • תמונת הסופר/תהדס קלנר גולני - נושקה

מיתוג בלוג | מכבסת תולה

מיתוג בלוג נשי, המעלה לסדר היום מסרים סמויים המוטמעים בתפיסת עולם אי-שוויונית המשפיעה הן על נשים והן על גברים - ועל הדרך, מיתוג בלוג בעולם הרשתות החברתיות.


מכבסת תולה לוגו על. החולצה

על מסרים סמויים מסרים גלויים

תחילת העבודה על הבלוג היתה חלק מתהליך מיתוג ארוך (בעיצומו) ובנית אסטרטגיה ל״עלינה - מנהיגות נשית״, אותו מובילה מאיה טולדו. תוכנית מנהיגות לנערות המקנה כלים לכל תחומי החיים. ממה שכן ניתן לשתף אוכל לספר שלעלינה תוכנית פעילה בתחום הספורט המתמקדת בכדורגל, ותוכניות מגרה לשנות את העולם.

הצורך בבלוג עלה מהעבודה על האסטרטגיה וההבנה שלמאיה יש הרבה מה להגיד בתחום וחלק מהחשיפה והביסוס שלה כאוטוריטה בתחומה. בער לה בבטן והיא התעקשה, אז החלטנו לבסס מותג משני שקראנו לו ״מכבסת תולה״. הבלוג חושף ומאורר מסרים סמויים העוברים לילדות, נערות ונשים ולא פחות מכך לילדים, נערים וגברים, ומבסס תפיסות מגדריות מוטעות ומטעות.


המטרה העיקרית של הדף היתה הוצאה לאור של כל מה שמעכב, מוטמע בנו וגורם לנו לפעול בדרך מסויימת לא תמיד מתוך בחירה. הערנות למסרים האלו היא שמאפשרת את השינוי בתוכנו כנשים ובחברה כולה.


מכבסת תולה דף פייסבוק

הבחירה בשם ובשפה הגרפית היא לא מקרית, עולם הכביסה המשוייך לחלק מהתפקידים הנשיים בבית, הוא דוגמא נהדרת למסר המוכר לכולנו. הבחירה בדמות נשית וינטג׳ית משנות ה50, המציגה את עקרת הבית הכובסת, הוא הפוך על הפוך, מהמסר שמעביר הדף.

על אותו המשקל הדף עוסק בתפיסות מיושנות ומאוור אותן כחלק מהפיכתן לגלויות ברורות ובכך מעלים אותם ומציע במקומן חשיבה שיוויות נטולת דעות קדומות.

הבחירה בפייסבוק ובאינסטגרם כפלטפורמות חשיפה, מאפשרות גישה קלה, חשיפה גבוה ועלות מינימלית לשלב הראשוני. (בשלב המשני הדף ישתלב באתר כבלוג).


עיצוב משקף תוכן

בשלב הראשון היה לנו ברור שהדף צריך לחשוף מסרים מתחומים שונים והעיצוב צריך לתמוך בדרך מענינת וזכירה שמעבירה אותם. בחרנו מספר קטגוריות לפרסום:

  • פוסטים (חשיפת מסרים כפולים מתוך היומיום, מכל תחומי החיים)

  • לקרוא ולא להאמין (ציטוטים שנאמרו לנשים)

  • מסרים כפולים (ההבדלים בטמינולוגיה של אותה מילה לנשים או גברים)

  • חשבון פשוט (אי שיוון מגדרי במספרים)


מסרים כפולים עיצוב לאינסטגרם

לכל אחד מהנושאים הוא מיני מותג. בתוך המותג ועוצבה עבורו שפה גרפית ברורה ופורמט מזוהה. העבודה על פי תבניות עיצוב, מקלה את התהליך והופכת את המסר לברור וחד. המותג נהנה מזהות וזיהוי של העוקבים על פי מראה ותוכן.

הצבעים מתוך השפה הגרפית הפכו למובילים בעיצוב - ורוד-כחול כמאיפיינים נשיים גברים, אבל גם ליצירת קונטראס ברור המבליט את המסר.


על פי הקטגוריות הכנו תוכנית עבודה ונושאים שבחרנו לטפל בהם:

הפוסטים - איפשרו תגובה מהירה ונקודתית על נושאים אקטואלים שעלו ביום יום ואפשרו למאיה להגיב ולהאיר את המסרים הסמויים בתוך הסיטואציה.


הציטוטים (לקרוא ולא להאמין) - נגזרו מתוך תגובות אמיתיות שנשים קיבלו, לא פחות ממובאות שפורסמו במדיה. ככל שפרסמנו יותר כך קיבלנו יותר ויותר תגובות של נשים, על מקרים נוספים שהן חוו, ונתן לנו תוכן להמשך.


המסרים הכפולים והחשבון הפשוט - היו נושאים שנבחרו מראש, כמו ספורט, כלכלה, חינוך וכד׳.

כך ניתן היה להכין מראש את הפרסומים ולתמן אותם.



חזק וברור - המסר הוא המדיה

שילוב הכוחות של תהליך אסטרטגי, תוכנית שיווקית, עבודה מתמשכת על תוכן ויצירת תוכנית עבודה, אפשרה חשיפה גדולה מאוד לדף, שיתוף בקבוצות וקידום התהליך העיסקי בתמונה הגדולה.

מאיה השמיע קול חזק וברור בשדה של אי-שיוון מגדרי ונתנה במה לנושאים שלא מקבלים חשיפה.


 פוסטים מעוצבים לקרוא ולא להאמין

היחודיות של תהליך מיתוג בסטודיו באה לידי ביטוי בליווי של כל התהליך: פיתוח הרעיון, בניית תוכנית עבודה, דיוק של המסרים והמדיות שיגיעו לקהל היעד הנבחר וכמובן פנים ויזואליות הבאות לידי ביטוי בעיצוב. מעל הכל השותפות בדרך, המעורבות בכל השלבים נותן רוח גבית לעסק והופכת אותו למותג.

כזה. שיש לו קול צלול ונראות זכירה ומזוהה.

יצירת הבהירות, היא קודם כל עבור בעל העסק, פיתוח שפה יחודית, דיוק ושיוף המשמשים במכיררה ושיווק. אבל הבהירות היא גם עבור קהל היעד - שמבין מה רוצים ממנו, מזהה את הקול הקורא בשמו.

בעולם של עסקים מהתחום החברתי לא כל המהלכים מטרתם רווח, המטרות שהוגדרו עבור הבלוג מלכתחילה, (חשיפה, ביסוס אוטוריטה, מקום לביטוי והעברת מסר) הושגו במלאום ובנוסף אפשרו קפיצת מדרגה גם. לתוכנית המנהיגות שבדרך.


ממליצה לכם בחום להיכנס ולקרוא עוד בדף של מכבסת תולה, ולעקוב אחרי מאיה, היא עודתשנה את העולם.











34 צפיות0 תגובות
bottom of page