top of page
  • תמונת הסופר/תהדס קלנר גולני - נושקה

עיצוב ביגוד לקבוצות ספורט

עודכן: 19 ביוני 2023

זרקתי על עצמי משהו - עיצוב ביגוד לקבוצות ספורט


עיצוב ביגוד לקבוצות ספורט

איך הופכים קבוצת ספורט למותג. ביגוד בעיצוב קוסטום מלא.

עיצוב ביגוד לקבוצות ספורט הוא עיצוב קוסטום מלא, כלומר הביגוד מיוצר, מודפס אחד אחד ונתפר אישית למידותיו של הספורטאי. יש מספר חברות שעוסקות בהפקת ביגוד קוסטום מלא והן נותנות פתרונות למגוון סוגי ספורט: מריצה, דרך שחיה, רכיבה, טריאתלון מגוון משחקי הכדור (כדורסל, כדורגל, כדורעף) מלבד ביגוד אימונים, מייצרים ביגוד תחרות לחובבים עד ספורטאי עילית ונבחרות לאומיות, גרבים, כובעים, שכבות בסיס, ביגוד חורף ועוד עוד.

הפקה של ביגוד קוסטום היא עסק יקר יחסית לספורטאים ולמאמנים, זה תהליך של כחצי שנה עד שמקבלים את הביגוד.


יש להערך ולתכנן את הזמנת הביגוד תוך התחשבות בעונות השנה.



כולו ספורט בשביל מה לשלם

נכון, לכולנו יש בארון את החולצה מהגיוס שאנחנו ממחזרים כפיגמה או את החולצה ממירוץ הלילה של מודיען, אבל לעיצוב ביגוד לקבוצת ספורט יש ערך מוסף גדול שמספר היבטים:


  • אחדות ואחידות

הנראות מייצרת תחושת שייכות, מאפשרת זיהוי של הספורטאים בתחרות ונפח על המסלול


  • בטיחות

ברכיבת כביש אלמנט הסיכון הגבוה עיצוב בצבעים חזקים וקונטרסטים המחוזקים פי כמה שנלבשים על ידי קבוצה מבליטה את הרוכבים בכביש ומאפשרת לנהגים לראות אותם בשוליים.

  • מקצועיות ומקצוענות

הבדים והגזרות המשמשים לעיצוב קוסטום, מותאמים לסוג הספורט, הם מנדפים זיעה בקיץ ושומרים על הטמפרטורה בחורף, חלקם עמידים לגשם, מתייבשים במהירות ביציאה מהמים, אווירודינמים ומשפרים ביצועים.


  • LOOKING GOOOOD

הזדמנות להיראות טוב ולחזק את הקבוצה כמותג.



מקבוצה למותג

בכל פרוייקט, אני משתדלת, להרחיב את נקודת הראיה של הלקוח מעבר לפריט שהוא צריך: הביגוד משמש את המתאמני באימונים ובתחרויות, הוא מצטלם טוב ויש לו נוכחות ברשתות החברתיות, המאמן מחזק את המותג, מביא עוד מתאמנים וחושף מתאמנים פוטנציאלים לעסק שלו.


בעיצוב של ביגוד ספורט יש להתייחס לבגדים כאל מדים, כדי שיראו מרחוק, ימלאו את התפקיד הבטיחותי ויחזקו את המותג נרצה שיבלטו למרחוק. שחור על שחור פחות מתאים, והאמת שגם לא לבן על לבן... (מחשש לשקיפות ולכלוך).


עיצוב זה עיצוב זה עיצוב


למרות שלא מדובר באלמנט גרפי רגיל כמו כרטיס ביקור או ברושר, ההתיחסות שלי לעיצוב היא כמו לבניית מתדמית למותג. במקרה שהלוגו והשפה הגרפית מעוצבים כחלק מהתהליך זה די ברור, אבל גם אם התבקשתי לעצב ״רק את הביגוד״ וכבר יש לקבוצה שם, נראות מסויימת ולוגו אני מחפשת הגיון פנימי, סיפור, קונספט שיאפשרו להתפתח גם בעתיד.


לדוגמא - עדכון העיצוב מקיץ לחורף, קבוצת שיש להם יותר מקבוצה אחד והן רוצות לבדל ביניהן, קבוצות שי להן סניפים בערים שונות וגם הרצון לא להשתעמם.


אם היסוד של העיצוב חזק והשפה הגרפית ברורה, כמו במותג אפשר להתפתח, לצמוח ולהשתנות. סביב המדים אפשר לפתח גם חולצות טישרט לאירועים מיוחדים (מחנות אימונים, תחרויות מיוחדות וכדומה). אפשר לעצב גם את כל המסביב כדי לחזק ולגוון: גרביים, כובעים, שרוולי ידיים ורגליים, באפים, כובעי שחיה. ריבוי האלמנטים מאפשר גיוון ועניין וגם מחזק את הנראות הכללית.



כמה טיפים שנכתבו במרכך כביסה

עיצוב ביגוד לקבוצות ספורט .

ספק - שבוחרים את החברה איתה עובדים כדאי לבדוק עם יש לה נציג בארץ זה הרבה יותר נוח


מדו מימד לתלת מימד - חשוב לראות את הביגוד בהדמיה תלת מימדית - להרבה חברות שמיצרות את הביגוד זה חלק מהתוכנה, אבל אם לא לבקש מהמעצבת שתכין הדמיה. בניגוד לעיצוב דו מימדי עיצוב תלת מימדי צריך לעבוד מכל הכיוונים וזאת גם הזדמנות לבחון את הגדלים של האלמנטים.


• צבעוניות - קונטראס צבעוני נראה למרחוק והוא בולט על הכביש ובתחרות, הפלטה הצבעונית תישען על הנראות המותגית.


• לחברות שונות יש מידות וגזרות שונות כדאי מאוד למדוד לפני כדי להבין איך הבגד יושב על הגוף.


• פתרון עיצובי הוליסטי - עיצוב מלא שיש בו חשיבה ופיתוח של שפה גרפית יוכל לשמש ככר נרחב של הרחבה וגיוון, וודאו שהשפה ברורה לכם, הצבעוניות והרעיון הכללי ובעתיד ניתן אפילו מול החברות עצמן להרחיב את הפריטים המעוצבים.


23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

コメント

5つ星のうち0と評価されています。
まだ評価がありません

評価を追加
bottom of page