top of page
  • תמונת הסופר/תהדס קלנר גולני - נושקה

עצים בעיצוב חללים ציבוריים | ירוק בנשמה

להכניס את הטבע פנימה

לכבוד טו בשבט בחרתי מגוון פרוייקטים שונים בהם הקונספט ״הירוק״ מוביל בעיצוב החלל.

בחללים ציבוריים השימוש בטבע (נוף, עצים, פרחים צמחים וכד׳) הוא קונספט מועדף מכמה סיבות:

  1. קונספט גנרי שמדבר לקהל יעד רחב (מגדר, גיל, לאום)

  2. אסקפיזם - הירוק נותן תחושה מרגיעה, נעימה ומזמינה

  3. חלון לים התיכון - התמונות והעיצובים נותנים אשליה של פתח/ חלון/ דלת ומאפשרים ל״חוץ״ להיכנס ״פנימה״

  4. ניתן לאזרח את העיצוב ולהשתמש בצמחיה, נוף וטבע מקומי - או להתרחק ליערות הגשם, חופי תכלת או יערות מושלגים...

  5. רוחב הנושא - מאפשר להוסיף בעלי חיים, פרחים, טקסטורות וכדומה. נושא מספיק רחב כדי ליצור עינין ומגוון ובמקביל אחידות ורציפות.

  6. סגנונות רבים ומגוונים - מתמונות ריאליסטיות ועד איורים תמימים, פרשנות דקורטיבית, תבניות וטקסטורות.

מגוון טעימות

בחרתי בשלושה פרוייקטים שונים בהם נעשה שימוש בעצים וטבע כקונספט מוביל:




| סנטרל פארק TLV - לובי כניסה מהחניון

עלהפרוייקט - שני מגדלי יוקרה למגורים בתל אביב, להם חניון תת קרקעי של 3 קומות.

החניון משמש את הדיירים, אורחים וספקים / בעלי מקצוע הנותנים שירותים לדיירים.

לכל קומת חניון לובי כניסה מהחניה.

מטרת העיצוב היתה (מלבד אסטתיקה) מערך ויזואלי המסייע בהתמצאות בחניון, יצירת בידול בין הקומות, פיתוח שפה גרפית של אייקונים שתשמש כשילוט עבור הדיירים (מיקום המחזור, חניית אופנועים וכו׳).

הקונספט - נשען על שלושה אלמנטים עצים, סלעים ומים.

לכל אלמנט נבחר צבע מוביל שסייע בהזדהות במיקום ויצירת הבידול בין. הקומות.

הטיפול הגרפי - שימוש בתמונות שהועברו לשחור-לבן וקיבלו שטיפה צבעונית. אלמנטים גרפים מתחום שילוט הרחוב ליצירת לוק אורבני עדכי המתאים למיקום ולשימוש במרחב.

חומרים - החניון התת קרקעי, הציב תנאים קשים של שינויי טמפרטורות גדולים (חום של עד 50 מעלות בקיץ ועד 10 מעלות בחורף). קירות הבטון היצוקים לא מתאים לכל סוג של חומר. כל אלו בנוסף לבריף שהגדיר ״מקסימום אימפקט במינימום תקציב״ - הכתיבו שימוש במדבקות קיר המתאימות להדבקה על בטון, שעברו ציפוי לאחר ההדפסה להארכת חיי החומר.

המדבקות הודבקו בחלל החיצוני של החניון על הקירות, על דלתות הכניסה בחרנו מדבקת התזת חול בחיתוך צורני המתאימה לדלתות הזכוכית, ברחבי הלובי הפנימי המוביל למעליות נעשה שימוש במדבקות.

המשחק בין כיסוי מלא (טפט) לחיתוך צורני, יוצר ענין ותנועה ומאוורר את העיצוב באופן שלא יכביד על החלל.




מרפאת מומחים נצרת מסדרון כניסה

| מרפאת מומחים נצרת - שירותי בריאות כללית

עלהפרוייקט -מרפאת המומחים בנצרת הוא הפרוייקט הראשון של הסטודיו בהיקף נרחב של עיצוב חלל.אחת ממרפאות המומחים הראשונות שהכללית הקימה במטרה להחליף את שירותי המיון בבתי החולים. הפרוייקט סומן כפרוייקט דגל והוא משמש כמקום עליה לרגל, עד היום, כדוגמא לטיפול בחלל מרפאה.

הקונספט - שאול מעולם הטבע דרך פילטר דקורטיבי ההופך את האלמנטים הצמחיים לקישוטים. קהל היעד של המרפאה הוא תושבי נצרת על מגוון הדתות והלאומים ולכן ההפשטה ש ל הנושא ללא שימוש בדימויים ספציפים מאפשר פניה לקהל רחב. מלבד האלמנטים הגרפים עשינו שימוש בציטוטים מתחום איכות החיים.

הטיפול הגרפי - אלמנטים גרפים עשירים ודקורטיבים, משרביות ותבניות מעולם הצומח, צבעונית הלקוחה מהמותג ומאפשרת בידול בין המחלקות והתמצאות אינטואטיבית בחלל. השילוט בחלל המרפאה נדרש לטיפול בשלוש שפות, לעיתים הצורך בשלושת השפות על השילוט הוא מורכב ומקשה על אחידות בעיצוב. פה הפכנו את הבעיה ליתרון והשילוט עבר לקיר באותיות בולטות וגדולות - והפך לחלק אינטגרלי מהעיצוב.

חומרים - העיצוב עשה שימוש במגוון גדול של חומרים: מדבקות לקירות, מדבקות לזכוכית, תמונות פרספקס, פיויסי בחיתוך צורני צבוע לשילוט.



| פינות המתנה, מרפאות שונות - שירותי בריאות כללית

עלהפרוייקטים - ממגוון מרפאות שירותי בריאות כללית בהן נעשה שימוש בקונספט הצמיחה - עצים וטבע. הסגון ואופן הטיפול הותאמו לקהל היעד שהמרפאה משרתת והמומחיות שלה. (טיפות חלב, מרפאות ילדים, פסיכיאטריה, נשים, משפחה, שיניים וכו׳)

חומרים - מדבקות קיר כטפט מלא - או בחיתוך צורני, פרספקס לתמונות - או בחיתוך צורני לדמויות ואותיות לשילוט.



מרכז הילד חולון - מרפאת ילדים של שירותי בריאות כללית, הנושא העיקרי היה מוזיקה (שירי ילדות ישראלים) הטבע נכנס כנושא משני כרקעים צבעוניים ומלאי חיים לבעלי החיים.


על ראש הברוש שבחצר

שמחה והמולה

שם כל הציפורים בעיר

הקימו מקהלה

(נורית הירש)



קולאזים (מרפאות שונות) להגברת העינין והגיוון חיתוכים שונים של הדימוי - ההופכים את התמונה לקולאז צורני וצבעוני.

כי האדם עץ השדה

כמו האדם גם העץ צונח

כמו העץ האדם נגדע

ואני לא יודע איפה הייתי ואיפה אהייה

כמו עץ השדה

(נתן זך)



בית חולים העמק - עיצוב לוחות זכוכית שילוב ציטוטים משירה ישראלית בנושא טבע ארץ ישראלי. בפרוייקט שולבו צלמים שצילמו פרחים ספציפים שנבחרו על פי עונות השנה, התמונות עובדו והוכנו להדפסות על זכוכית בגדלים ענקיים לכיסוי מירבי של אזורי ההמתנה והקבלה הראשית בכל מחלקה. השקדיות שייכות למחלקת יולדות והחרציות למחלקת שיקום. זכוכית הוא חומר מיוחד בהכנה (ההדפסה היא הפוכה כך שתהיה בחלק הפנימי המודבק לקיר) ובאיכות - מאפשרת הדפסה באיכות מעולה בדגש על פרטים קטנים ברזולוציה גבוהה.


מחלקקת פה ולסת בילינסון עיצוב המתנה

בילינסון - מחלקת פה ולסת. פרוייקט בהובלת HP אינדיגו, כתרומה לביה״ח. עוצבו סדרת תמונות בתצוגת גלריה בנושא צמיחה וטפט אחורי בטקסטורת עלים לכיסוי הקיר האחרוי. במקרה זה הותאמו כסאות ההמתנה לנושא והמשיכו. את התבעוניות הירוקה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page