top of page
תמונת הסופר/תהדס קלנר גולני - נושקה

איך טרנד נולד | מה בין אסטרטגיה חזותית לזהות מותג

עודכן: 16 באוק׳


איך טרנד נולד?

כמו תינוק

בהתחלה זה מבריק

אחר כך יוצא החוצה

וכולם אומרים איזה יופי

נעשה אותו דבר

חנויות בקניון בשחור לבן
מגוון מהמותגים והעסקים בשחור ללבן

בואו נדבר קצת על טרנדים

סיבוב קצר בקניון אמש הבהיר לי שהמהפכה הושלמה, שחור לבן שולט בכיפה.

חנות אחרי חנות, שוק אחרי שוק הכל שחור לבן:

מותגי הלבשה בכל הרמות: מותגי ספורט ביגוד ילדים, תינוקות, נשים, נוער וגברים, הלבשה תחתונה,

כלי בית, סירים, נעלים, נעלי נוחות, טיפוח, תכשיטים, משקפי שמש, אקססוריז, ספרים, כלי כתיבה... מותגים גדולים, עסקים קטנים, חנויות בוטיק ורשתות.

וזה לא רק המיתוג שלבש כסות אחידה, גם עיצוב הפנים דומה, הצבעוניות, החומריות ואפילו גוון התאורה.


אם כולם משתמשים באותו טריק אף אחד לא מבריק

אין לי דבר וחצי דבר נגד שחור-לבן, להפך בעולמות העיצוב הוא נתפס כטרנד על זמני, משדר אלגנטיות ואיכות, ניקיון ומינימליזם, הניגוד מייצר בולטות ויזואלית.

השאלה היא האם אלו הערכים של כל המותגים שמיהרו ועשו שינוי? איך חנות תינוקות נראית כמו חנות נעלים? כל השווקים וקהלי היעד התאחדו ואימצו מראה אחיד.


איך טרנד נולד?

טרנדים בעיצוב משתנים חדשות לבקרים וכשמם כך הם מיועדים לחלוף.

עסק או מותג הבוחר במהלך של שינוי, כדאי שיבין שהזהות החזותית היא חלק מאסטרטגית מותג.

הטיפול בנראות חזותית יגיע תמיד לאחר תהליך חשיבה מעמיק הבוחן את הכל המשתנים שבסופו יוחלט אם ואיך לשנות אסטרטגיה. לא כדאי לקפוץ יש לסוף אלא להשלים מהלך שלם.


עסק הבוחר לעשות שינוי בזהות החזותית במטרה לחדש או לרענן , מסתכן באיבוד הזיהוי המיידי ובלבול הלקוחות. אומנם כשהמותג מוכר ומבוסס שינוי מסוג זה יכול לעבור יותר בקלות, המותג מספיק מוכר ונוכח בתודעה, הלוגו מזוהה וקהל היעד יוכל ל"בלוע" את השינויי.

שינויים מסוג זה, מומלץ לעשות במסורה מתוך זהירות גדולה, כי כשזה לא עובד זה פלופ גדול.

כמות הפעמים שמותג גדול יכול לעשות שינויים מרחיקי לכת היא מוגבלת ונדרשת לכך סיבה טובה.

(לא כל שכן עסק קטן).

המותגים הקטנים והבינוניים יעקבו אחרי השינויים של הגדולים, בכוונה להיתפס כחלק מקבוצת ה"שווים" וככה רבותי, נולדים טרנדים.



Branding is forever

זהות מותג היא חלק מרכזי באסטרטגיית מותג, השאיפה בעיצוב ומיתוג עסקים היא לייצר תקשורת בין הלקוח לחברה, להעביר לו באופן חזותי את האופן שבו נרצה להצטייר: ממחיר, דרך תחושת השתייכות לקבוצת בידול, רגשות, חשקים, איכות, מקצוענות וכו.


השאיפה במיתוג היא לייצר משהו על-זמני שיעבוד עבור העסק לאורך שנים.

בעיצוב הראשוני יש לתת פתרון מקיף שיהדק את השפה שתהפוך את המותג לבולט,

מזוהה וזכיר וגם ישאיר רווח לצמיחה התפתחות, חדשנות ושינוי.


ככל שהמיתוג קרוב למהות העסק, הבידול, היחודיות והחזון כך תיווצר זהות מותג מדויקת.

עיצוב שנשען רק על טרנדים לא יחזיק מעמד לאורך זמן וידרוש שינויים תכופים.

שינויים תכופים בזהות המותג משדרים חוסר יציבות, מקשים על קליטת המסרים ומאפשרים

למתחרים וחקיינים לנגוס בנתח השוק.


מותג רוצה וצריך לאפשר לעצמו לצמוח, לשנות ולחדש, אך לא בטוח שאימוץ טרנדים חולפים זו הדרך.

עם כל הנאמר טרנדים לא יכולים להישאר ללא התייחסות מותגית, ברמת הפיתוח, השרות או הנראות צריך להתייחס. התעלמות, בכל מקרה, היא אפשרות גרועה כי היא יכולה לשדר נוקשות, ניתוק מכוחות השוק וחוסר גמישות.

אני ממליצה לבחור מתוך הטרנד מה שמשרת את המותג שלנו, את המסר שלו וקהל היעד.

אפשר לאמץ צבע או שניים אל תוך הפלטה הצבעונית של המותג, לבחור מקום ספציפי בסל המוצרים שאפשר למתג אחרת, או לתת לקמפיין ספציפי נראות שונה.


עיצוב שחור לבן מבית נושקה


שכולם קופצים מהגג

כאשר אנחנו מחוברים לליבה הפנימית שלנו ושל המותג הייחודיות שלו זורחת מבין עיצוב הזהות המותגית. אל תפחדו להיות שונים, אחרים, בולטים, העדיפו להיות אלו שמובילים את הטרנדים ולא הנגררים מאחור.

בסופו של דבר נאמנות המותג לעצמו היא מסר חזק מאוד גם ללקוחות.

זהות מותג שנובעת מהDNA של העסק תמיד תהיה על זמנית, עיצוב זהות נושמת שהיא מספיק חזקה ופרקטית ויכולה להכיל שינויים היא הפתרון לעמוד ברוחות הנושבות של הטרנדים.

עיצוב בשחור לבן סטודיו נושקה | מותג תכשיטי ספורט



18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page